Noen utvalgte minner fra uke 35 - 2015

Mandag 24.august

Vi har fortsatt sommer her nord og da frister den ene turen etter den andre. I går pakket jeg sekken og kjørte til Turisthytta på Rønvikfjellet. Jeg ventet til litt utpå dagen sånn at det ikke var så veldig varmt. Målet var Pallvatnet som ligger på Pallfjellet bortenfor Linken. Det tar ca en time å gå dit uten pause. Lille Rakel fikk lov til å gå løs hele veien med tanke på at det er slutt på båndtvangen. Guri Malla kan være en prøvelse når vi møter folk fordi hun må jo bort å kysse alle hun møter, så hun fikk være i band til vi kom til Linken. Men etter det fikk hun springe løs så mye hun ville. Vi hadde hele Pallfjellet for oss selv Kul

Her har hun stoppet opp et sekund Vinker

Og her er målet nådd. Pallvatnet som jeg har besøkt så mange ganger at jeg ikke har tall på det. I yngre dager så gikk jeg hit flere ganger i uken og jeg har heller ikke tall på hvor mange bokser med Snurring som jeg har varmet på bål her. Erik har til og med badet i det kalde fjellvannet sammen med buhundene. Det ble mange minner som strømmet på når jeg endelig fikk se vannet igjen etter minst 17 år Hjerte

Jeg ble så lykkelig over å se vannet igjen at jeg måtte ta en selfie av meg og Guri Malla Kul

Sekken ble satt igjen på benken ved vannet og så tok vi en runde rundt Pallvatnet sånn at matpakken skulle smake ekstra godt. Det duftet sommer og lyng og det var så utrolig vakkert å være der Ha ha

Vi måtte også se på utsikten over byen vår. Det er bare så superfantastisk å ha sånne turmuligheter rett utenfor stuedøra og samtidig bo i en by med over 50000 innbyggere.

Dyret på bildet fikk beskjed om å sitte ned et sekund. Det var så mye som skulle sjekkes på Pallfjellet at hun var i farta nesten hele tiden. Det var kun når jeg spiste matpakken min at hun la seg ned ved benken sånn at hun ikke skulle gå glipp av en smakebit. De er noen uhelbredelige matvrak disse bandittene mine Whow

Vakkerdyret måtte jo også foreviges. Her er vi på vei hjemover og da vi kom tilbake til bilen hadde vi vært på vandring i tre timer med unntak av da vi delte matpakken. Vi sov ekstra godt i natt alle sammen Smiler stort